سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک دوستان
آخرالزمان و منتظران ظهور
اجازه حضور
افطار
عاشقانه می گویم
سیب خیال
««««« آخرالزمان »»»»»
مُهر بر لب زده
یگان امُل های مُدرنیسم نشده...امُلیسم
یک کلمه حرف حساب
درخت شاعر
شلمچه
قطعه 26

فروشگاه سن پترزبورگ
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
سلام شهدا
شهسوار دل
ط ری ق
زائر ...zaeer
عطش
شهدای دفاع مقدس
پری برای پریدن
شهید قنبر امانی
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
لنده، سلیمان شهرویی
چفیه
بشکاف
اخراجیها
پرواز تا اوج
ایران آفتاب
یه دخترشاد
هدایت قرآنی
حاج رضوان
کلام دل
عدالت جویان نسل بیدار
در حسرت شهادت
بهترین ها برای ایرانیان
فدایی سید علی
قافله شهداء
بر و بچه های ارزشی
سرزمین جالب و دیدنی...!!!
فاو.سرزمین رهایی
یا غیاث المستغیثین - روز های آبی من
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
زازران همراه اخر
آرزوی وصــــ . . . ــــا ل
یا زهرا(س)
ღ★ღفقطتوღ★ღ
حرف های قشنگ
شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
.::: راهی به آسمان :::.
معصومین
حکومت نظامی
طریق بندگی با بصیرت
قرآن معجزه ای جاوید
دنیای زیبای من
راه را با این می توان پیدا کرد
سرزمین انتظار
نور عشق
15معراج
حســرت پـــرواز
من و گذشته من
فعالیت
مـهــــدی یــاران
اهسته اهسته
عشق گلی است که دو باغبان دارد، عاشق و معشوق
جانم فدای رهبر
.: بادکنک سبز :.
پراکلیتوس آمده
کانون فرهنگی دستگردانیهای مقیم یزد
صفاسیتی
شیعیان! او خواهد آمد...
قدرت ابلیس
یا زهرا مدد
بازی دل
گتاب جوان

هشت سال دفاع مقدس
دانلود..تحقیقات..راهنمایی..پروژه
در تمنای وصال
کانون لشکر فرهنگی یوسف زهرا
خودم و خودت
مدرس( آقای شهید )
ღღلیلی ومجنونღღ
!!!نگاتیو
پایگاه استخاره و پاسخگویی به مسائل شرعی
قضنفر
سایت مشاوره تخصصی بیماریهای داخلی دکتر بهروز صادقی
.: حرف دل :.
طلبه ای طالب یار

یادکرد حاج سعید قاسمی از حاج احمد متوسلیان

قبل از نوشتن هر چیزی میلاد با سعادت حضرت علی(ع) تبریک عرض می نمایم

سعید قاسمی از یاران نزدیک حاج احمد متوسلیان در مقاله‌ای تفصیلی به بیان جزئیاتی از نقش موثر و بی بدیل حاج احمد متوسلیان در جبهه های حق علیه باطل در سالگرد ربوده شدن وی به همراه سه دیپلمات ایرانی پرداخته است.
متن این مقاله به شرح زیر است:

یک قوم تو را شهید می‌خوانند یک قوم تو را اسیر می‌دانند
اما چه کنم که ناجوانمردان تصویر تو را زخویش می‌رانند
مرحوم محمد رضا آقاسی

براستی که "انتظار " چه سخت است و نیز چشم به راه بودن عزیزی که حاضری برای دیدنش جانت را هم بدهی. همانند "یعقوب " که سالها چشم انتظار "یوسف " بود هم به کهف دل و هم به اشک چشم . تو گوئی این تقدیر آدمیزاد است، انتظار را می گویم . چرا که خداوند قامت دین و عزت بندگانش را بر قیام مومنین و منتظران استوار کرده است و ذلت شان را در قعود، و در این میان ناب ترین مکتب وحی ( مذهب اهل بیت(ع)) را بدرستی "مذهب انتظار " نامیده اند. مذهبی که پیروانش را یعقوب وار به چشم انتظاری "یوسف زهرا " فراخوانده اند و از میان یعقوبان زمانه پر بلای ما که به ابتلای فراغ یوسفشان آزموده شدند یکی هم یعقوب داستان ماست.
بیست وشش سال بود که حاج غلامحسین هر روز که برای نماز صبح برمی‌خواست، نمازش را به این امید اقامه می‌کرد شاید که امروز چشمش به جمال برومند فرزندش و قامت رشیدش منور گردد. بیست و شش سال بود که حاج غلامحسین صاحب قنادی متوسلیان هر روز به این امید که امروز شیرینی رهایی پسرش را خواهد پخت کسب روزانه‌اش را آغاز می‌کرد. بیست و شش سال بود که حاج غلامحسین امید آن را داشت که امروز دیگر خبر آزادی فرزندش را به مادر احمد خواهد داد و او را از انتظار خواهد رهانید.
زمزمه هر روزه حاج غلامحسین در این بیست و شش سال با خود این بیت حافظ بود که:
یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور
کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور
بیست و شش سال که برای او بیست و شش سال حسرت بود، رنج بود، آب شدن بود، بیست و شش سال سوختن و دم برنیاوردن و بیست و شش سال داغ فراغ فرزند بر دل. بیست و شش سالی که شاه بیت دعاهای شب و روز پدر این بیت بود که:
آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست هر کجا هست خدایا به سلامت دارش
فرزندی که بیست و شش سال پیش برای ادای تکلیف و مأموریتی که ولی امر زمانه ، انقلاب و نظام بر دوشش نهاده بود و به منظور جهاد با فرزندان صهیونیست آل یهودا و دفاع از مردمان مظلوم و رنج دیده سرزمین سدر و سلام رنج هجرت و جهاد و نیز اسارت را به جان خرید. هجرتی بی‌بازگشت توأم با بیست و شش سال بی خبری از سرنوشت او و همرزمانش. هجرتی برای جهاد که ثمره بزرگی بر جای نهاد. رویش شجره طیبه مقاومت اسلامی در خاک سرزمین سدر و سلام، شجره ای طیبه که ثابت کرد خانه غاصبین قدس از لانه عنکبوت هم سست تر است. .
احمد اگرچه نیامد اما حاج غلامحسین رفت. حاج غلامحسین در این بیست و شش سال هم‌چون پروانه در شعله‌های آتش اشتیاق وصل احمد سوخت تا به مقام فناء رسید و اگرچه به وصل احمد نرسید اما به وصل خدای احمد رسید و این چنین شد که "حاج غلامحسین متوسلیان " در شب شانزدهم خرداد ماه 1387 دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت خدا پیوست.
داستان یوسفان گمگشته سرزمین ما هنوز به سرانجامی نرسیده است و پدرانی "یعقوب وار " چشم انتظارند آنچنان که گاه این چشم انتظاری با ملک مرگ پیوند می خورد و بوی پیراهن به جای عطر یاس به بوی کافور تبدیل می شود.
سالگرد اسارت چهار دیپلمات ، بهانه‌ای شد تا دیگربار خاطره شیر در زنجیر، حیدر کرار رزمندگان صف‌شکن سپاه خمینی(ره)، علمدار رشید تیپ خیبرشکن 27 محمد رسول‌ا...(ص) و فاتح خرمشهر، "حاج احمد متوسلیان " از بایگانی بدر آید. همو که اگر امیر مؤمنان در وصف "مالک اشتر نخعی " سردار بی بدیل سپاهش فرمود " انه سیف من سیوف ا... " هم بر این قیاس می‌توان احمد را نیز "شمشیری از شمشیرهای خمینی " انگاشت. مرد غریبی که هنوز از یادها نرفته است با آنکه تا هم امروز پیش از 9826 روز از اسارت‌اش در دستان فرزندان صهیونیست آل یهودا می‌گذرد. مردی که کافی بود تا فقط یکبار طعم هم‌نفسی با او را چشیده باشی تا حلاوت آن هم نفسی مانع از آن شود که او را از لوح ضمیردلت پاک کنی و بر آن باشی، تا حلاوت یادش را هماره با خود داشته باشی و نه یادش را، که صلابتش را، مهر و عطوفتش را، چشمان نافذ و پر از شرمش را، تدبیر و درایتش را و مهمتر از همه ولایت پذیریش را.
این نوشتار در حکم "یادکرد " و غبارروبی از یاد و خاطره حاج احمد متوسلیان است. مردی که به شهادت کارنامه عملیاتی و جهادی‌‌اش به مثابه زبده‌ترین و نخبه‌ترین فرمانده عملیاتی و رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا مقطع اسارتش توانست تیپ تازه تأسیس "محمد رسول‌ا...(ص) " را به مرتبه و مقام زبده‌ترین و برترین یگان رزمی سپاه پاسداران بر کشد و این جایگاه را طی دو عملیات غرورآفرین "فتح‌المبین " و "الی‌بیت‌المقدس " تثبیت نماید. مردی که با چنین کارنامه درخشان و بی نظیری در عداد بی ادعاترین و متواضع ترین فرماندهان جنگ قرار داشت و به چیزی جز ادای تکلیف و اجرای امر ولی تا پای جان نمی‌اندیشید.
این قلم مناسب دید در سالگرد اسارت احمد و در پاسخ به روایت مغشوش ، نادرست ، تجدیدنظرطلبانه و شبهه افکنانه یکی از نامزدهای انتخابات دهم ریاست جمهوری که از قضا خود در آن زمان از مسئولین ارشد اجرائی کشور و دست اندر کار آن قضایا بوده است، یکبار برای همیشه این مهم را به انجام رساند. حقیقت احمد متوسلیان و حرکت ولائی و ایمانی اش و نیز حقیقت امامِ احمد تابناک تر و تابنده تر از آنست که مغرضان و کج اندیشان بتوانند در پی تکذیبش بر آیند که " شجره طیبه " ای را ماند که " اصلها ثابت و فرعها فی السماء ".


» نظر

بازخوانی فرمایشات حضرت امام خمینی (ره)

اگر کسی یک کلمه بگوید که به این وحدت کلمه صدمه بزند خائن هست.

این وحدتی که الان در بین ملت ما موجود است ، بین دولت و ملت ما موجود است ، اگر یک نفرخدشه بکند بر این ، بخواهد به هم بزند این وحدت را، این معصیت خدا را کرده است ودر حضور خدا، معصیت خدا را کرده است.


 

امام خمینی همواره با تاکید بر حمایت از دولتهای نظام اسلامی ایران، تضعیف و تخریب آنها را تضعیف نظام و برخلاف مکتب اسلام می دانستند.بخشی از بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:

*اگر کسی یک کلمه بگوید که به این وحدت صدمه بزند خائن که هست هیچ معصیت هم کرده است

"......اتحاد داشته باشید، اگر کسی یک کلمه بگوید که به این وحدت صدمه بزند، این معصیت کار که هست هیچ ، خائن که هست هیچ ، معصیت یک معصیتی است که ممکن است که یک کشوری را به هم بزند. اگر کارشکنی برای این وحدت بشود، این وحدتی که الان در بین ملت ما موجود است ، بین دولت و ملت ما موجود است ، اگر یک نفرخدشه بکند بر این ، بخواهد به هم بزند این وحدت را، این معصیت خدا را کرده است ودر حضور خدا، معصیت خدا را کرده است و علاوه بر این جنایت بر جمهوری اسلامی کرده . اگر این معنا در ذهن انسان باشد که خدا فرموده است که با هم باشید، تنازع با هم نداشته باشید، خدا فرموده است که وحدت داشته باشید، و ما برای خدا وحدت می خواهیم داشته باشیم، این وحدت را کسی نمی تواند به هم بزند، این وحدت الهی است ، این "یدالله " است . "یدالله " فوق همه "ایدی " است ، این را کسی نمی‌تواند به هم بزند. اما اگر برای خودم هی می خواهم بکشم، اگر هم می گویم وحدت پیدا کنید که خودم به نوایی برسم، این مال شیطان است، هیچ اثری ندارد، یعنی اثر سوء دارد برای انسان..... "
(صحیفه امام ج1ص206)

*همراهی وکلای مجلس با دولت بک تکلیف شرعی است

"..... امروز قضیه، قضیه ملت است ، شما به عنوان ملت هستید، شما الان جدا از ملت نیستید، شما آنید که وقتی وارد می شوید در پیش ملت برای شما گل می بارند. و ملت هم آن است که شما به او نمی خواهید زور بگویید، شما با آنها برادر هستید و همه با هم هستید. باید همه این قوا دستشان را به هم بدهند، این یک واجب شرعی است برای همه ؛ یک واجب شرعی است برای وکلای مجلس که با دولت ، و با رئیس جمهور همراهی کنند، یک تکلیف شرعی است برای رئیس جمهور و دولت ، که باید با مجلس همزبان باشند و هماهنگ باشند.
(صحیفه امام ج 13-ص61)

*تضعیف دولت توسط مجلس و تضعیف مجلس توسط دولت برخلاف مکتب اسلام است

".....این مکتب اسلام را - اگر مکتب اسلام را حفظ بکنند، مطمئن باشند که هیچ قدرتی به آنها آسیب نمی رساند. اگر ما مکتب خودمان را حفظ نکنیم - که یکی از تعلیمات مکتب ما این است که متفق با هم باشیم - هر یک از این گروهها یا هر یک از این افراد که بر ضدآن رفیق خودش یک کلمه ای بگوید، از مکتب خارج شده است و به درد اصل ایران دیگر نمی خورد. هر کدام از اینها که دیگری را بخواهند تضعیف کنند، مجلس بخواهدیکی دیگر را تضعیف کند، یکی دیگر بخواهد مجلس را تضعیف کند، دولت بخواهد مجلس را تضعیف کند، مجلس بخواهد دولتش را تضعیف بکند، رئیس جمهور بخواهد مجلس را تضعیف کند، مجلس بخواهد رئیس جمهور را تضعیف کند، تمام اینهابرخلاف مکتب اسلام است ، مخالفت با اسلام است.... "
(صحیفه امام ج 13-ص 77)

* همه ملت از دولت اند و دولت هم از ملت است

"....ما امروز با بسیاری از مسائل مواجه هستیم که شما آقایان هم می دانید و مسائل ایران امروز پشت پرده نیست، آشکار است و همه ملت از دولت اند و دولت هم از ملت است .دولت و هر چه متعلق به دولت است خدمتگزار ملت است و ملت هم پشتیبان دولت ، و تا این هماهنگی میان همه قشرها هست ، آسیب نخواهد دید این جمهوری اسلامی. شما می دانید که امروز ما از جهات ظاهری طبیعی ، تنها هستیم . تقریبا تمام شرق وغرب یا مخالف مستقیم با ما هستند و یا غیر مستقیم . اگر در بین آنها حکومتهایی پیدابشوند که بی طرف باشند یا احیانا موافق با ما باشند، بسیار معدودند و انگشت شمار. قدرتهای بزرگ با اسلام مخالف اند. نه آن اسلامی که فقط خلاصه بشود در دعا ومسجد، آن اسلامی که در صدر اسلام همه احتیاجات ملتها را حل می کرده است و آن اسلامی که در امور سیاسی ملتها و در امور اجتماعی ملتها مستقیما دخالت می کرده است .شما اگر صدر اسلام را ملاحظه کنید، می بینید که اسلام از زمان پیغمبر - صلی الله علیه وآله و سلم - حکومت تشکیل داده است ، قوای نظامی و انتظامی داشته است.... "
(صحیفه امام ج 16-ص388)

*انتقاد سالم و راهنمایی دولت در همه کارها لازم است

"...انتقاد سالم و راهنمایی دولت در همه کارهایی که می خواهد انجام بدهد، اینها از اموری است که لازم است . اما اینکه خدای نخواسته ، یک وقت برای اینکه اثبات کنید مطلب خودتان را راجع به دولت، بخواهید کارشکنی بکنید، دولت را به شکست وادار کنید، ملت را تضعیف کنید، دولت را تضعیف کنید، اسلام را به شکست برسانید، این یک مطلبی است که الزاماباید جلوش گرفته بشود و من امیدوارم این جور نباشد.
(صحیفه امام ج 19-ص398)


» نظر